Pengalaman Sepanjang Semester 1
Friday, October 11, 2013 ❖ 10:55 AM | 0 Comment [s]


Hye to all my beloved silent readers. Long time not see you all.
Really miss you all.
Okay , lamakan tak update blog nie ? dah bersawang berhabuk 
*fuh fuh tiup habuk berterbangan
hah ! nie baruuuuuuuu boleh tarik nafas then lepaskan secara molek . 
yeayyyyy sekarang dah masuk sem break untuk sesetengah course la, 
bagi yang masih berjuang di
UITM SERI ISKANDAR tu buat yang habes molek k ?
 wa caya sama lu beb *ada gaya gangster kampung bohor tak ? hua hua hua
dah baca tajuk entry kali nie ? bunyi macam suspended particle je kan ?
PENGALAMAN SEPANJANG SEMESTER 1
what ? sepanjang ? takdak la panjang sangat pung , hiperbola ja lebih 

Ada manis , ada pahit , ada masam 
Ada kelat , ada payau , ada masin 
Ada kurang gula , ada terlebih garam 
Letak sikit ajinomoto kasi best moment lah kononnya
Tambah perincah assignment kasi kau kau masakan harian
Kadang kadang eh bukan kadang kadang
Tiap tiap hari kalau tak tidur lewat itu bukan namanya kerja over time la beb
Dalam seminggu , ada sekali ja pun boleh like a boss 
Goyang kaki , berfoya foya , lepak sana sini itu bukan aktiviti sampingan bidang yang aku ambil
Niat di hati hendak baringkan badan yang letih atas tilam 1 minit pun assignment , project , test
Sedang menjerit memekik teriak panggil nama aku !
Tidur lewat , esok pagi harus bangun awal pagi tengok jadual kelas
Oh No ! Aku mana ada langsung kelas mula petang .
Semua tersusun rapi diawal pagi yang molek
Kekadang terover datang kelas awal dari yang lain
Kekadang terlewat sampai takdak tahap , masuk kelas dengan muka slamber badak sumbu
Eh suka hati la atleast aku dapat hadirkan diri ke kelas kan ?
Sakit hati tiada terperi , hanya aku , Allah dan kawan baik aku ja tahu
Manusia ini kadang kadang cakap tiada berlapik , 
Justeru terkenalah tempias bidasan mulut yang bercili pedas kepadaku
Okay , aku tidak kisah akan itu , aku masih boleh bersabar
Tabah 
Dugaan 
Ujian
Menangis pun tiada gunanya
Apa yang dia mampu buat ? Gelakkan aku ? Ketawakan aku ?
Tahniah kamu wahai watak manusia 
Kamu memang tegar , aku hanya mampu menangis dalam hati 
Menangis dalam doa , tempat yang aku selalu sempat 'lepak' pun dalam toilet sebagai tempat luahan hati
Menangislah kau sekuat hati kau Era
Pensyarah juga ada menyatakan , jangan menyesal sama sekali ambil bidang ini
JUST GO ON !
BELIEVE IN YOURSELF !
JANGANLAH SEKALI TENGOK KEGAGALAN ORANG LAIN TERUS PATAH SEMANGAT ?
Okay , thanks Zuera 
Kau selalu dengar luahan hati aku tanpa jemu
Aku sayang kau Zuera
Apabila tibanya dipertengahan semester , terhuyung hayang bawa Cartridge Payyyper
Angkat board bersaiz A3 , makesure pen artline lekat dalam pencil case 
Jangan lupa pula set pensel dari 2H sampai 8B
Dari awal pagi sampai ke awal pagi esoknya hah 
Bersengkang mata , mengikat perut , tahan mental , kuatkan fizikal 
Gagahkan tangan untuk dijadikan perkhidmatan berterusan 
Bertungkus lumus siapkan segala mak nenek tugasan yang harus disubmit pada date yang ditetapkan
Dah tiba pengakhiran semester , beli barang nuh beli barang nie
sampai mencecah ratusan ringgit Malaysia semata-mata untuk satu tugasan sahaja !
Kena jaga kemasan kertas kerja , kena jaga ketelitian
Kena jaga tulisan (LETTERING) , kena jaga segala galanya
Subjek yang aku pelajari di semester 1 ini
PLANT MATERIALS
DRAFTING
INTRODUCTION TO ART & DESIGN IN LANDSCAPE ARCHITECTURE
BELL 
CTU
2 subjek studio 3 subjek kelas
INILAH HIDUP SEBAGAI DESIGNER
Kau kena tahan , kau kena tough , kau kena kuatkan mentaliti
Kau harus ada eyebag , kau harus letih badan , kau harus tak makan 
Kau harus bertahan tengah panas sambil menjingjing beg yang berat
Kau harus redah hujan
Kau harus berlari sana sini , kau harus turun naik bukit
INILAH HIDUP SEBAGAI DESIGNER


Selamat berjuang di semester 2 , jumpa lagi semuaaaa :*


`


Older Post | Newer Post

Welcome Note

Annyeonghaseyo Earth-lings! Welcome To My Blog! My name is Nur Era Syahirah Ibrahim. 20 Years Old. I am studying in Landscape Architecture at UiTM Seri Iskandar,Perak. I come from Langkawi, Kedah Darulaman. Please be nice here and enjoy your stay! :D

Facebook
Twitter
Instagram







Let's Talking here!

Put Yout Shoutmix Or Cbox Code Here



Nana Euphemia
Nana Euphemia
Nana Euphemia
Nana Euphemia
Nana Euphemia


Template Designer: Aien
Editor: Nana Euphemia
Other: